Talk:Birmingham Post-Herald

From Bhamwiki
Jump to: navigation, search

Weekly Iron Age

The information about the Weekly Iron Age in this article contradicts that found on The Weekly Iron Age and Birmingham Iron Age articles. The article in the final edition of the Post-Herald makes no mention of either Iron Age. --Lkseitz 22:18, 4 February 2010 (PST)

I have excised the following because I don't believe it is completely accurate. While the dates may be correct, it's not clear that the same newspaper was actually being sold from one person to the next, as opposed to each starting a new newspaper independent of its predecssors. However, until we know the facts, I didn't want to completely get rid of it. --Lkseitz 08:33, 22 March 2012 (PDT)

In 1850 John Cantley, a merchant from Tuscaloosa, established the Elyton Herald. The early years of the newspaper were marked by frequent changes of name and ownership. In the 1860s, Cantley sold the weekly paper to Henry A. Hale. In 1871, the year that the new industrial center of Birmingham was incorporated, Hale sold the business to Robert Henley, who was also Birmingham's first mayor. Henley renamed the paper the Birmingham Sun and published it himself for the first six months, before selling it to Thomas McLaughlin and James Matthews, who again changed the name to The Jefferson Independent. The Independent lasted for two years before it was bought by Willis Roberts and Frank M. Grace, who again changed the name, this time to The Weekly Iron Age.