Talk:The Birmingham Age-Herald

From Bhamwiki
Jump to: navigation, search

The Daily State Herald

The Birmingham Post-Herald article disagrees on the years the Age-Herald was sold to The Daily State and then changed back to the Age-Herald. It says each was one year later, 1896 & 1898. However, given some other errors in the source article (Kizzire (September 23, 2005)), 1895 & 1897 could be correct. What's the source of the 1895 & 1897 dates? --Lkseitz 20:19, 12 January 2011 (PST)

  • I was searching Template:Dubose-1904 for "Age-Herald" and came up with a few details, then supplemented with Wikipedia's article on the News, neither of which seemed worth citing as references. --Dystopos 20:23, 12 January 2011 (PST)

The Daily Herald

In an advertisement in the 1887 Business Directory the name of the newspaper is given as The Birmingham Herald, not The Daily Herald.[1] --Blazerjay

  • It seems the publishers of the day weren't consistent in their branding. Note how Birmingham Iron Age was called the Weekly Iron Age in the announcement of The Daily Age, but they didn't actually change the nameplate on the front page until two-and-a-half years later. --Lkseitz (talk) 06:01, 7 August 2017 (PDT)
    • For our purposes, we can recognize all the names, but let's rely on the ones that appeared on the masthead rather than in notices and secondary sources. And privilege the versions with the longest tenures. --Dystopos (talk) 07:55, 7 August 2017 (PDT)